Zilveren jubileum voor verzekeringsspecialist Ans Nooteboom

17 juli 2021

“Je moet gewoon even Ans bellen”

Ze staat niet graag in de belangstelling, terwijl vrijwel alle klanten haar wel zullen kennen, maar dit moment kunnen we toch niet ongemerkt voorbij laten gaan: assurantieadviseur Ans Nooteboom vierde afgelopen maand haar 25-jarig jubileum bij Best Living. Zelfs kinderen van klanten worden weer klant bij haar, want zodra die over verzekeringen gaan nadenken zeggen hun ouders: “Je moet gewoon even Ans bellen.”


Ans kwam niet uit de verzekeringswereld toen ze in 1996 aan de slag ging bij Van der Veen & Van Ittersum in Brummen, een van de voorlopers van Best Living. “Ik was eigenlijk secretaresse en ik werkte toen bij Landal. Fred van der Veen, een neef van mij, vroeg of ik hem kon helpen omdat een van zijn medewerkers met zwangerschapsverlof ging. Ik hielp Edith ook al wel eens. Zo ben ik enthousiast geraakt over verzekeringen.”


Maar het bleef niet bij de afgesproken drie maanden. Ze bleef, ook toen Van der Veen & Van Ittersum in 2002 fuseerde met Assink & Koerselman in Dieren en het bedrijf verder ging onder de naam Best Living, en haalde haar assurantiediploma’s.

Transparantie

“De eerste twaalf jaar veranderde er niet veel op verzekeringsgebied. Daarna kwamen er veel wetswijzigingen, die veelal betrekking hadden op verzekeringen. Ook door de bankencrisis veranderde veel in de financiële wereld: diploma’s werden nietig verklaard en belangrijk werden dossiervorming, transparantie, elke drie jaar verplichte examens en uitgebreide adviesrapporten bij bijvoorbeeld een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dat betekende veel extra werk, maar verder wijzigde er voor ons niet veel: transparantie en dossiervorming waren bij ons al heel gewoon”, vertelt Ans.

“Verzekeringen zijn wel veel complexer geworden. Gelukkig heb ik altijd een goed team binnendienstmedewerkers naast mij die ook deskundig zijn en klanten goed te woord kunnen staan. Ik richt mij op het advieswerk en vind alles leuk: nieuwe klanten, bestaande klanten waar ik een band mee heb opgebouwd, bedrijfsklanten omdat daar veel uitdaging in zit.”

“Ik zie alles”

Klanten hoeven haar niet voor de gek te houden. “Ik zie alles”, lacht ze. Zo heeft ze wel eens een polis van een klant moeten ontbinden om ze had gezien dat hij de beloofde bliksemafleiding na veel aandringen nog altijd niet op zijn rieten kap had laten bevestigen. Maar meestal is het contact veel positiever. Zelfs bij grote schades. “Als ik hoor dat er een (grote) brand is bij een klant, dan ga ik er meteen heen en desnoods loop ik daar de hele nacht met de salvagecoördinator. Klanten kunnen dat erg waarderen. Als we dan de schade goed kunnen afhandelen, geeft mij dat veel voldoening.”

Met regelmaat ziet ze haar klanten. “Ik ga voor behoud en beheer van onze relaties. Daar werken wij hard aan middels onze serviceagenda’s en eens per vijf jaar bezoek ik klanten proactief om te kijken of bijvoorbeeld een situatie gewijzigd is en verzekeringen moeten worden aangepast.”

Deskundig en servicegericht

Dat haar deskundigheid en servicegerichtheid gewaardeerd worden, blijkt wel uit de constante portefeuille met veel trouwe klanten. Via de makelaardij melden zich ook nieuwe klanten. Die voelen zich extra zeker doordat Best Living lid is van de brancheorganisatie Adfiz, die net als de NVM voor de makelaardij, garant staat voor kwaliteit.

Heeft u ook een vraag over een verzekering of wilt u iets wijzigen? Neem contact met ons op.

Ans Nooteboom. Ans Nooteboom.
Deel deze pagina op:
Ook interessant